Přechod Tongariro Crossing

Nejkrásnější jednodenní túra

turistika

scenérie

Tongariro Crossing je označovaná za nejkrásnější jednodenní túru na celém Novém Zélandu. Uchvátí Vás krajina zformovaná vulkanickou činností, horské prameny, lávové řeky, aktivní sopky a barevná jezera. Náhle se ocitnete v zemi Pána Prstenů a shora na Vás bude shlížet hora Mordoru - sopka Mt.Ngauruhoe.

Martin Slíva
Garant destinace Nový Zéland

"Patřím na Novém Zélandu mezi živoucí inventář. Spolu s menší armádou hobitů Vám radíme už 17 let."

neváhejte se na nás obrátit
+420 228 224 382

Délka a náročnost túry

Túra je středně náročná. Během 6-8 hodin vystoupáte do výšky 1660 m n.m. a ujdete zhruba 19 km. Jedná se celodenní túru a je potřeba počítat, že se počasí může změnit každým okamžikem.
Vybavte se dostatečným množstvím vody (na tracku není kde ji doplnit) i nepromokavou bundou a návleky.
Dobře prošlápnuté boty jsou základ.

Doprava k tracku

Stezka je jednosměrná.
Pokud jedete vlastním autem, budete se potřebovat dostat zpět k autu. Doporučujeme svoz autobusem z hotelu, který vás odveze alespoň na rozcestí hlavní silnice nebo se domluvte s dalšími trekaři, jestli jedou stejným směrem.

NÁŠ TIP

Výstup na Tongariro Summit do výšky 1967 metrů vám zabere asi 2 hodiny z hlavní stezky. Z Červeného kráteru vede tyčkami značená cesta. Stezka nabízí úžasné výhledy do okolní krajiny.

1. Od parkoviště na cestě Mangatepopo k jezeru Emerald Lake (4h)

Ze státní silnice 47 odbočíte na cestu Mangatepopo a na jejím konci najdete parkoviště, zde necháte auto a dál již půjdete pěšky. Stezka sleduje potok Mangatepopo nahoru do údolí. Cesta překračuje sérii lávových polí.

Následující prudký výstup na sedlo Mangatepopo vás za jasného počasí odmění úžasným výhledem do údolí a na vzdálenou horu Taranaki. Ze sedla stezka prochází Jižním kráterem (South Crater), který slouží jako odvodňovací pánev okolních sopek.

Před sebou najdete lávová pole vyteklá z Červeného kráteru (Red Crater). Výstup na Red Crater nabízí fantastické výhledy směrem na východ do údolí Oturere a na horské pásmo Kaimanawa. Z vrcholu Červeného kráteru vede tyčemi značená postranní cesta na vrchol hory Tongariro. Hlavní stezka pokračuje po okraji Červeného kráteru. Lávová moréna pokrývající hřeben vede dolů k jezerům Emerald Lakes. Tato tři jezera zaplnila staré prohlubně vzniklé po explozi. Jejich smaragdově zelené zabarvení je přičítáno minerálům z termální oblasti Červeného kráteru.

Za jezery se stezka větví, doprava k chatě Oturere Hut, my pokračujeme přímo k chatě Ketetahi Hut.

2. Od Emerald Lakes k chatě Ketetahi Hut (2h)

Stezka pokračuje přes Central Crater. Krátký výstup vás přivede na hřeben u jezera Blue Lake. Toto jezero se vytvořilo, když voda zaplavila starý kráter. Původně se jmenovalo Te Wai-whakaata-o-te-Rangihiroa - Zrcadlo Rangihiory.

Stezka se poté ubírá kolem North Crater. Cestou můžete vidět jezera Rotoaira (v popředí) a Taupo. Se ztrácející se výškou postupně vstoupíte do oblasti s trsy červené trávy, které zakrývají okolní kopce. Meandrující stezka vede dolů k chatě Ketetahi Hut, kde túra končí.

3. Od chaty Ketetahi Hut k parkovišti Ketetahi (2h)

Od chaty stezka pokračuje po svahu dolů přes travnaté plochy, ke konci se ponoří do lesa. Cestou minete horké prameny Ketetahi Springs. Nakonec vyjdete z lesa u parkoviště Ketetahi.